duminică, 6 februarie 2011

Tort cu visine "Padurea Neagra"

Am facut aceste zile un tort pe care de mult am dorit sa-l fac. Este un tort usor, cu visine, gustos si...nu se putea ceva dulce fara ciocolata.

Blat:
- 12 oua
- 12 linguri zahar
- 12linguri faina
- 1 praf de copt
- 2 linguri cacao
- esenta de rom
Crema:
- 4 galbenusuri
- 500 ml lapte
- 400 ml frisca
- 1 pachet foi de gelatina (6 foi)
- 250 g zahar
- 1 budinca vanilie
- visine din compot pentru crema si pentru ornat
Decor:
- frisca 500 ml batuta
- bucatele ciocolata
- ciocolata topita si rasa pentru decor, 2 tablete
Cum facem pentru blat:
- batem albusurile spuma bine, adaugam zaharul si batem pana sta bat spuma. Adugam galbenusurile pe rand,esenta de rom si punem faina cu praful de copt + cacaoa. Omogenizam totul bine cu grija sa nu scada albusurile.
Punem compozitia intr-o tava rotunda pe care am uns-o cu margarina si am tapetat-o cu faina. Dam la cuptor 40 minute la cuptor. La inceput dam focul mai tare apoi lasam la foc mic. Incercam cu scobitoarea daca blatul este gata copt.
Cum procedam pentru crema:
Gelatin se pune in apa rece 15 minute
Amestecam cu mixerul cele 4 galbenusuri, zaharul si budinca. Punem pe foc si amestecam pana se ingorasa compozitia. Punem gelatin inmoiata foite in crema fierbinte si amestecam pana se topeste. O lasam la racit.
Separat batem frisca care apoi o amestecam cu crema.

Asamblare:
Blatul racit il taiem in 2.
Insiropam fiecare blat cu zeama din visine.
Punem primul blat, insiropam, apoi punem crema si visine deasupra. Urmeaza al doilea blat, insiropam si crema dupa care urmeaza blatul al treilea pe care doar il insiropam.
Imbracam tortul in frisca si decoram dupa cum vedeti in imagini!
Folositi visine a caror sambure a fost scos cu scula speciala si astfel visina va ramane intreaga.
Eu nu am scula din acea si caut.....cu disperare















4 comentarii:

Poti scrie aici!