sâmbătă, 26 aprilie 2008

Tort Amaretto

Blatul este unul simplu din 10 oua, 10 lg zahar, 10 lg faina, 2 lg ulei,1 praf de copt. Se coace la foc mediu 30 minute. Se raceste. Se taie pe 3 nivele.
Crema:
-5 cioco amarui(eu am folosit tablete Ana din comert)
-500 ml frisca lichida(am folosit Hulala)
-Acestea amandoua se pun pe foc. Se rup bacatele de ciocolata in frisca si se maeteca pe foc pana se topeste ciocolata. Se da la rece. La mine a stat 2 ore(depinde de frigider).Se bate normal ca o frisca cu mixerul. Se umplu blaturile insiropate pe rand.
Sirop:
-1 esenta rom
-200 g zahar
-400 ml apa
-se pun pe foc pana se topeste zaharul.Se insiropeaza blaturile.
Glazura:
-3 tabelte de cioco Primola amarui
-frisca lichida(dupa ochi).
Atata frisca lichida am pus peste ciocolata topita cat sa-mi convina consistenta.Se topeste cioco la microunde apoi se amesteca sa se dizolve bine de tot,dupa care punem frisca lichida la cat de groasa vrem sa fie glazura.
Am decorat cu crema de cacao(unt+cacao+zahar) si trandafiri din pasta de lapte praf.















2 comentarii:

  1. Salut, Veronica.
    Cum muti tortul de pe acel gratar pe platou?

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa cum vezi il pun in frigider dupa glazurare pana a doua zi...sau verific cand galzura este racita foarte bine , de fapt se raceste intreg tortul si apoi cu usurinta trec c-un cuti lung sub tort si apoi c-o paleta normala de bucatarie si ma mai ajut si cu mainile, mut tortul. Este o operatie rapida de tot!

    RăspundețiȘtergere

Poti scrie aici!