luni, 9 iunie 2008

Tort cu cicolata si visine

Este facut un blat din 10 oua de cacao care apoi l-am taiat in 2.
Se bat bine galbenusurile cu zaharul pana isi dubleaza volumul si se face o spuma, se adauga 2 linguri ulei pe rand,se freaca bine cu mixerul apoi se pun 2 linguri de apa calda,urmeaza 2 linguri cacao,apoi la sfarsit amestecam faina cu lingura de lemn . Albusurile le batem separat si adaugam albusurile batute spuma tare in compozitia de galbenusuri. Amestecam cu lingura de lemn de jos in sus.Punem totul intr-o tava in care am pus hartie de copt,la cuptor 30 minute la foc mediu.Incercam cu scobitoare.
Crema:
-2 plicuri de gelatin dr.otker granule
-2 pungi de visine congelate cumparate de la kaufland(nu stiu cat cantaresc)
-600 ml frisca lichida
-250 g branza de vaci
-200 g zahar pudra
-esenta de visine(7 picaturi)
-dulceata de visine

-visinele se pun din timp le dezghetat,la scurs la temp. camerei
-gelatina se pune la umflat in 150 ml apa rece 10-15 minute
-ne batem frisca cu zaharul pudra apoi adaugam branza de vaci
-gelatin umflata o punem intr-o craticioara pe foc la topic,si nu la fiert
-turnam gelatina calda dizolvata in frisca si amestacam repede cu mixerul
Asamblare:
-punem primul blat in tava cu inel detasabil, o ungem putin cu gem de visine intr-un strat subtire de tot, apoi punem catev linguri de crema, nivelam, aduagam jumatate din cantitatea de visine apoi iarasi crema,punem blatul al doilea, iarasi ungem cu gem,punem crema,visinele, iarasi crema cat sa acopere visinele si ultimul rand de blat.
Crema a fost destul de tare ca am inlaturat inelul, nu a mai fost nevoie de el. Am aranjat tortul pe margini si l-am dat la frigider pana a doua zi.
A doua zi am preagatit glazura de ciocolata:
-am topit 400 g . apoi am dizolvat ciocolata cu frisca lichida, exact nu stiu cat, dar atata frisca am pus cat glazura sa nu fie nici subtire,nici prea groasa.Glazura se torna calduta pe tortul rece de la frigider.Eu am aplicat glazura de 2 ori, adica am turnat odata am dat repede la frigider, iar apoi dupa 1 h am turnat al doilea strat de glazura, dupa cum se si vede ca nu l-am facut uniform ci asa cum e in poza(asa am vrut eu sa iasa)
De ce pun gem intre blat si crema?
Pentru ca atunci cand se taie felia nu se va dezlipi crema de blat.
Decorul este facut din compozitie de salam de biscuiti.
Am fixat cu 3 scobitori mari compozitia de salam de tort.
Apoi am infipt trandafirii in salam cu tot cu scobitoare.
Am ornat restul cu buttercream.
Trandafirii sunt din pasta de lapte praf.




















Un comentariu:

  1. Vero...ma innebunesti cu torturile tale....eu nu o sa am rabdare si indemanare sa fac asa ceva niciodata...:(

    RăspundețiȘtergere

Poti scrie aici!