vineri, 5 noiembrie 2010

Ciorba de fasole cu costita afumata



Avem nevoie de:
- fasole uscata
- legume multe diverse (aici facem dupa preferintele fiecaruia) - vezi imaginea la ce legume am pus eu
- sare, piper
- costita afumata de porc
- 2 lingurite boia dulce
- 2 lingurite faina
- 1 pachet (optional) de condimente pentru fasole
- putin ulei
Cum facem:

- eu de regula aleg fasolea daca nu e aleasa, si o fierb de 2 ori, schimband apele (astfel evitam balonarile)
- eu am tocat, la tocator electric asa: 2 cepe, ardei rosu, patrunjel verde, 2 morcovi. Restul de legume: ardei, inca ceva morcovi, patrunjel, patranac, le taiem cubulete si le punem in ciorba.
- aceasta compozitie tocata am pus-o in oala in care vreau sa fiarba fasolea, in putin ulei. Am calit totul putin acolo dupa care am completat cu apa, functie de cata ciorba vrem sa ne iasa. Am pus si fasolea si am lasat sa fiarba 2 ore (depinde de fasole)
- am adauga costita taiata felii si am mai lasat la fiert 30 minute
- urmeaza rantasul (fara asta nu e buna fasolea) :)))
- se pune intr-o tigaie putin ulei, se incinge pe foc, apoi se pune faina, amestecam usor, adaugam apoi boiaua si repede stingem cu zeama din fasole, si turnam in ciorba. Amestecam si mai lasam la fiert 15 minute.
- adaugam intre timp condimentele preferate si mai lasam la fiert cateva minute
- tocam putin patrunjel verde in ciorba
Noua ne place ca ciorba de fasole sa aibe gust afumat. Carne o puteti varia: carnat, sunca de care doriti voi, ciolan d eporc, etc.
Daca vreti ciorba de fasole, de post, desigur expludem orice tip de carne.
Aici pun doar cateva imgini din timpul prepararii. Promit ca data viitoare sa pun mai multe poze reprezentantive.

O parte din legume in tocatorul meu electric:
Legume tocate, la calit in putin ulei:
Costita afumata cu os:
Costita taiata. E foarte buna aceasta costita:
Am mai adaugat ce acest plic de condimente in ciorba:
Finalul asa arata. Se poate servi cu ce doriti: ardei iute, muraturi.

2 comentarii:

  1. Ce ami vine sa ma ling pe bot...:D.E buna rau ciorbita ta doar ca eu am probleme cu prajeala.Se poate face la fel chiar daca nu pun prajeala?.Complimente ami place...smuack

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai nu pot sa spun ca este ca un rantas obisnuit, nu ti prea mult faina la prajit, o ti doar putin....
    Daca faci fara acest rantas va fi ca o ciorba subtire simpla. Asta e farmecul la fasole, nu? :))) Si nu papam toata ziua.....ci din cand in cand!

    RăspundețiȘtergere

Poti scrie aici!