joi, 8 ianuarie 2009

Chec nemtesc Gugelhupf

Reteta aceasta am luat-o dintr-o carte de aur de-a mea, de unde sincer de-acum 50 ani am ce face. Checul a fost facut,dupa cum se vede, un cadou.Pentru 1 forma de Gugelhupf(volum de 2 l)
Ingrediente:
-50 g migdale
-1 lamaie
-40 g stafide
-220 g unt,120 g zahar pudra
-4 galbenusuri
-1 lingura rom
220 g faina,45 g amidon alimentar
- 1 plic zahar vanilat
-125 ml lapte
-3 albusuri
-unt si faina pentru forma
-zahar pudra(sau ce glazura doriti voi,eu am facut glazura din lamaie)

Cum procedam:
Se oparesc migdalele cateva minute in apa clocotita.Se cojeste pielita si se taie migdalele aschii. Se spala lamaia,se sterge si se da coaja pe razatoare. Se spala stafidele si se tamponeaza cu un sevet de bucatarie. Se incinge cuptorul la 180 grade C (160 grade C cu ventilator sau treapta 2-33)Se freaca untul cu zaharul pudra si cu galbenusurile. Se adauga romul,coaja de lamaie,migdalele aschii si stafidele.
Se amesteca faina cu amidonul.Se adauga la compozitie cu lingura,impreuna cu laptele,amestecand cotinuu. Se bat albusurile spuma si se incorporeaza cu grija.
Se unge forma si se tapeteaza intr-un strat subtire cu faina. Se toarna aluatul in forma si se coace circa 60 minute. Se scoate din cuptor si se lasa sa se odihneasca putin in forma apoi se rastoarna pe un gratar pentru prajituri si se lasa sa se raceasca. Se presara zahar pudra.

Bine de stiut!
Puteti varia checul dupa pofta inimii,aplicandu-i la sfarsit orice glazura doriti. Incercati glazura de rom,de portocala sau de lamaie.
Reteta este din cartea Bunatati la cuptor, Reader's Digest.

























2 comentarii:

  1. Astept si eu sa scot din cuptor aceasta minunatie. Sa vedem ce iese, ca de aratat arata super..!! Iamii..!Cu drag, Cristina

    Stiti ce nu-mi place la acest site? Ca nu stiu de ce, dar merge tare greu.. Se incarca f greu si uneori imi pierd rabdarea si caut pe alte site-ruri din criza de timp. Si imi pare tare rau ca tare imi plac retetele de aici. Stie cineva care o fi cauza?

    RăspundețiȘtergere
  2. Faptul ca se incarca greu tine de dotarea calculatorului d-voastra. Depinde mult de browser-ul care il folositi pentru a naviga pe internet. Ar trebui sa va revizuiti calculatorul pentru a se incarca mai bine paginile de internet si a merge mai repede!

    RăspundețiȘtergere

Poti scrie aici!