sâmbătă, 26 ianuarie 2008

Tort cu branza si fructe

Ingrediente:
Blat:
-6 oua
-6 linguri zahar
-4 linguri faina
-3 linguri amidon
-1 plic praf de cpt
-se freaca bine galbenusurile cu zaharul pana s ealbesc si-si dubleaza volumul,apoi am amestecat cu albusurile bine batute spuma si la sfarsit cu faina pe care am amestecat-o cu praful de copt si amidonul. Se pune in tava rotunda 26 cm diam. in care am pus hartie de copt si marginile le-am uns cu margarina,in cuptor la 175 grade.,30 minute, se incearca cu scobitoarea.
Crema:

-2 plicuri gelatina dr. otker de 10 g fiecare, deci 20 g
-2 conserva de fructe,una de ananas,alta de mandarine
-500 g branza de vaci
-400 g frisca batuta
-1 plic zahar vanilat
-4 picaturi de esenta rom
-6 linguri de gem,eu am pus de caise, puteti pune de coacaze sa fie mai inchis la culoare si asa e frumos contrastul
-sucul de la o jumate de lamaie
-4 galbenusuri
-200 g zahar
Cum facem:

-punem fructele la scurs
-taiem blatul in 2
-punem gelatina la umflat in apa rece 10 minute
-frecam branza cu mixerul sa se faca fina
-ne batem frisca
-punem intr-un castron galbenusurile cu esenta de rom, zeama de lamaie, zaharul, facem cu mixerul 1 minut apoi punem la bain marie si amestecam pana crema se ingroasa.
-in compozitia fierbinte rasturnam gelatina umflata si amestcam pana aceasta se topeste si totul se omogenizeaza bine
-apoi in compozitia de oua inglobam branza dupa care amestceam bine
-urmeaza sa punem frisca batuta
Asamblare:
-ne pregatim tava cu inel
-insiropam primul blat putin cu zeama din fructe
-ungem blatul cu gem
-turnam toata crema peste blat
-punem fructele si le apasam usor cu degetele in crema
-insiropam al doilea blat,il ungem cu gem si-l punem peste crema capac
-dam totul la frigider minim 4 ore
La decor am folosit:
-am prins in gelatina rosie cateva fructe, era bine sa fi avut gelatina transparenta ca arata mai bine
-pe margine am pus alune macinate prajite (cumparate). Tortul l-am uns cu putin, foarte putin jeleu transparent ca sa se prinda acele alune zaharisite macinate cumparate.
-am trecut prin sita zahar pudra vanilat
-pe marginea de sus am ornat cu glazura din lamaie cu zahar cumparata










4 comentarii:

  1. ai uns blatul deasupra cu ceva inainte de a pune alunele peste

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, am uitat sa precizez in reteta. Am uns cu putin jeleu transaprent de caise.Poti unde cu orice doresti cu conditia sa aibe culoarea deschisa, gen gem/jeleu caise, mere, etc.
    Am scris acum si in reteta.

    Merci de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  3. ieri am facut tortul asta.e super bun,sotul meu a zis ca nu te mai poti opri din mancat atat e de delicios!multumim!

    RăspundețiȘtergere

Poti scrie aici!