duminică, 11 mai 2008

Cremsnit

Am facut si aici cremsnit:
Am facut si eu pentru prima data cremsnit.
Foile le-am cumparat iar crema am facut-o eu.
Ingrediente:
-1 pachet de foi pentru cremes(vedeti in poza)
Pentru crema:
-6 galbenusuri
-500 g zahar
-6 plicuri zahar vanilat
-2 l lapte
-250 g amidon
-100 g unt de calitate

Pentru ornat:
-300g frisca batuta
-alune macinate caramelizate-
1 plic de gelatina granule (10 g)
-100 ml apa rece
Cum procedam pentru crema:
Amestecam laptele (400 ml) cu amidonul si cu galbenusurile. Eu le-am facut cu mixerul putin.Punem pe foc restul de lapte cu zahar si cand fierbe adugam treptat compozitia de oua. Ametsceam sa nu se prinda. Punem si vanilia. Cand s-a ingrosat si omogenizat bine pune 100 g unt bucatele. Untul se va topi acolo, amestecam cu lingura de lemn si dam apoi crema la racit.
Cum asamblam:
Cand crema este calduta, deci cu calda si nici fierbinte ne pregatim o foaie de cremes, apoi punem toata crem peste foaie, nivelam frumos si acoperim cu cealalta foaie de cremes.Dam la frigider pana a doua zi. A doua zi punem frisca batuta.
Cum procedam la frisca:
-punem plicul de gelatina la inmoiat 10 minute in apa rece apoi gelatina umflata o punem intr-un catronas pe foc sa se topeasca (nu sa fiarba) apoi o turnam peste frisca batuta si mai amestecam cu mixerul 1 minut.Punem frisca peste a doua foaie de cremes si nivelam frumos! Mai lasam la frigider cam 2 ore dupa care putem taia. Cremsnitul se taie cu un cutit lung umezit in apa calda. Frisca se intareste frumos!



















6 comentarii:

  1. Vero foarte bine arata cremsnitul si tu l-ai imbunatatit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am si eu o reteta buna de crema pentru cremsnit. O poti gasi pe http://ghiocel07.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere
  3. super cred ca e si bun da mai observ ceva vad ca nu esti zgarcita la creme budinci etc. pai ffffff mult si cred ca e un lucru foarte bun succes

    RăspundețiȘtergere
  4. e cam greu pentru un barbat ,nu-mi iasa crema nici sa stau in cap.totdeauna iasa moale si nu stiu de ce.cine stie si poate sa-mi spuna sau sa-mi dea o reteta mai simpla asa ca pentru un barbat..deocamdata raman cu pofta. arata foarte bine. felicitari

    RăspundețiȘtergere
  5. vorba lui Piersic ... "este nemaipomenit !"

    RăspundețiȘtergere

Poti scrie aici!