luni, 24 decembrie 2007

Prajitura fina cu mac















Blat:
-8 albusuri
-8 lg zahar
-2 lg cocos(eu am pus cocos mozaic)
-2 lg faina
-100 g mac macinat
-1/2 lingurita praf de copt
Se bat albusurile bine de tot apoi se adauga zaharul si s emai bate 5 minute. Se pune cocosul cu macul si se amesteca. La sfarsit punem faina cu praful de copt. Turnam aceasta compozitie intr-o tava in care am pus hartie de copt. Dam la cuptor pana prinde putina culoare deasupra. Incercam cu scobitoarea.
Crema:
-8 galbenusuri
-200 g zahar pudra
-coaja de la 2 lamai
-1 lg faina
-250 g unt
-se amesteca galbenusurile cu zaharul. Se pune pe bain marie, se adauga faina si se amesteca pana se ingorasa. Se raceste. Pachetul de unt trrebuie sa fie la temperatura camerei. Se amesteca untul cu compozitia de galbenusuri, se adauaga cate o lingura de crema in unt.
DEasupra am ornat cu bombonele colorate. Se da la rece cel putin 4 ore dupa care se taie cu un cutit inmoiat in apa calda.

6 comentarii:

  1. Interesanta reteta.Am si eu o intrebare...macul se adauga asa pur si simplu sau se fierbe in lapte si abia apoi se foloseste la prepararea blatului?

    RăspundețiȘtergere
  2. fac si eu o prajitura de genu' dar la crema fac straturi de biscuiti de cacao inmuiati in cafea apoi crema iar biscuiti si tot asa pana nu mai ai crema.oricum o sa incerc reteta aceasta de blat ca e foarte buna.mersi.

    RăspundețiȘtergere
  3. reteta este foarte buna-macul se pune nefiert ,dar eu peste crema pun un blat subtire de pandispan din 2 oua si deasupra ciocolata pe baue de aburi cu

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, macul nu se fierbe ci pur si simplu macinat asa cum spune reteta. macul se coace la cupror impreuna cu blatul si nu necesita fierbere.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pare delicioasa...am sa o incerc acum de pasti...de ce pare crema mai inchisa la culoare ca si cum ar avea ness...sau cafea? dupa cum am citit in crema doar sunt galbenusuri si unt???sau sunt oua de casa? sau poza a iesit asa? ce parere ai daca in crema as pune cafea? ar merge ca savoare cu blatul?Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. nu draga mea. crema are si faina...ca in reteta! e foarte buna sa sti!

    RăspundețiȘtergere

Poti scrie aici!