luni, 3 martie 2008

Tort diplomat cu piersici si jeleu


Am facut un blat din:
-6 oua, 6 lg zahar, 6 lg faina, 2 lg amidon, 2 lg cacao,1 praf copt,2 lg apa.
Nu am mai facut poze la aceasta reteta la coacerea blatului dar am alte torturi unde acest blat se repeta si il prezint in imagini.
Crema:
-20g gelatina (2 plicuri de gelatina granule dr.otker)
-5 oua
-1 conserva si jumatate de piersici din compot mari
-1/2 l lapte
-100 g faina
-300 g zahar
-300 g frisca batuta
Cum facem:
Gelatina se pune la inmuiat in jumatate cana apa rece,10 minute Laptele cu galbenusurile, zaharul si faina se pun intr-un bol si mixam 2 minute dupa care se pune compozitia pe foc. Amestecam pana se ingroasa.Trebuie sa amesteca cu lingura de lemn si sa fim atenti sa nu se prinda, nu e voie sa se faca cocoloase sau sa se stranga oul. Cand s-a ingrosat dam deoparte si punem gelatina inmuiata si amestecam sa se dizolve gelatina. Se lasa sa se raceasca amestecand din cand in cand. Batem frisca si o incorporam in crema racita. Urmeaza fructele din compot si scurse de zeama. Cu zeama de la fructe puteti insiropa blatul. Asamblare:Blat insiropat putin cu zeama de la fructe,cateva linguri de crem ,vreo 3, apoi punem jejelu, urmeaza cateva linguri de crema,apoi piersicile pe care le asezam cu burta in jos,3 linguri crema,jeleul, restul de crema si blatul nr 2 insiropat si el. Se da la rece totul pana a doua zi Se scoate inelul si se orneaza dupa preferinte. Eu am ornat cu frisca si trandafiri din lapre praf.
Poza cu facutul blatului n-am mai pozat-o. Se face blatul, se taie in 2. Primul blat se insiropeaza cu zeama de la piersici, apoi vine crema...si de acolo aveti poze. am facut 2 torturi odata si am uitat sa pozez toate detaliile.












3 comentarii:

  1. Veronica esti o adevarata artista :)
    De ceva timp iti urmaresc blogul si tot ce postezi pe forumul de la reteteculinare, impreuna cu mama (care e tot aradeanca)si o colega de facultate.....si toate retetele tale sunt extraordinare. Am in plan sa experimentez multe dintre ele...Iar trandafiri ca ai tai de multe ori, nici in cofetarii nu vezi :X

    RăspundețiȘtergere
  2. silvia, cum o cheama pe mama ta?
    Merci de laude...dar mai am de invatat sa sti!
    sincer, eu in cofe n-am vazut asa flori sau altele...na ca ma laudai singura! Pe bune...flori de aste anu exista in cofe ca n-are cine le face!

    TE pup,
    vero

    RăspundețiȘtergere
  3. mama mea e nascuta in arad dar a plecat de acolo de cand era mica mica ;)...cam de varsta baietelului tau. O cheama Cecilia :)
    Noi suntem fane Martha Stewart....si sincer acum...pana sa vedem torturile tale credeam ca numai ea si echipa ei fac torturi de revista...si ca la noi in tara nimeni nu e la nivelul asta. Acum mi-am schimbat parerea.

    PS: De cateva zile, cum am o pauza la facultate intre laboratoare...eu si o colega mai dam o raita printre retele tale. E foarte deconectant ;)

    RăspundețiȘtergere

Poti scrie aici!