joi, 25 octombrie 2007

Tort cu crema de zahar ars

Ingrediente:
-topim 150 g zahar in oala in care facem tortul. Dupa ce se topeste zaharul tapetam oala pe margini, invartind-o(avem grija sa nu pe picure zaharul pe maini ca vai de noi). Lasam la racit timp in care preparam crema si blatul:
pentru crema avem nevoie de:
-8 oua intregi
-1 litru lapte.
Toate acestea se mixeaza bine de tot.
Pentru blat(facem in alt castron):
-5 oua intregi
-1 cana zahar
-1 cana faina
Amestecam ouale cu zaharul si laptele cu mixerul, apoi adaugam faina si mixam bine, bine de tot.
Turnam in oala cu zaharul racit pe margini intai crema apoi turman blatul. O sa ziceti ca se vor amesteca dar la copt ele se despart fiti sigure de asta. Se da la foc cel mai mic timp de 1 ora dupa care se scoate si se incearca aluatul cu scobitoarea. Se lasa la racit in oala apoi se introduce la firigder pana maine zi(asa zice reteta). Se rastoarna pe o farfurie si gata...Eu dupa ce l-am scos din cuptor, dupa 3 ore l-am intors si a fost ok. Se poate orna cu frisca sau lasa asa original!!!!
Este o reteta sigura si mi-a fost si mie teama ca nu iese dar merita sa incercati.
-topim 150 g zahar in oala in care ramane tortul:

-mixam cele 8 oua cu 1 litru lapte (zahar nu am pus daca vreti puteti pune 150 g zahar)

-e bine mixat daca e cu spuma(bulbuci) deasupra:

-pregatim blatul in alt castron:mixam cele 5 oua cu 1 cana zahar si 1 cana faina.

-mixam aluatul foarte bine. E important sa fie mixat bine!

-turnam in oala intai compozitia de crema apoi pe cea de blat
-bagam la cuptor cu foc mic, la minim timp de 1 h
-dupa ce l-am scos din cuptor lasam sa steie afara pana se raceste oala dupa care o bagam in frigider

-asa arata dupa 3 ore la rece


-l-am bagat in firigider seara si l-am scos dimineata


Felia!

4 comentarii:

  1. mişto blogul tău! nu prea am timp de gătit, dar adevărul e că aş încerca câteva dintre reţetele tale :)

    PS: după poze, aş zice că eşti proaspăt căsătorită. Felicitări şi casă de piatră!

    RăspundețiȘtergere
  2. buna Teodora,
    Sunt casatorita de 3 ani dar mi-am descoperit pasiunea dupa ce l-am nascut pe stefan adica dupa 7 nov 2005.
    Ma bucur ca vrei sa incerci din retetele mele....

    te pup.

    RăspundețiȘtergere
  3. daca pui deasupra frisca e si mai bun......garantat!!!!! il fac de multa vreme...

    RăspundețiȘtergere

Poti scrie aici!