sâmbătă, 10 noiembrie 2007

Tort Alba ca Zapada





Este un tort diplomat cu piscoturi de sampanie si cu zmeura . Am facut un tort destul de mare dupa cum veti vedea imaginile mai jos. Am folosit tava speciala cu inel dreptunghiulara.
D-voastra puteti folosi pentru pereti carton,ca sa nu curga crema.

Ingrediente:

-30g gelatina
-7 oua
-zmeura (sau ce fructe doriti)
-1 l lapte
-2 lingura faina
-500 g zahar
-600 g frisca vegetala
-2 pachete piscoturi Savoiardi
Cum procedam:
Gelatina se pune la inmuiat in jumatate cana lapte caldut,10 minute.
Laptele cu galbenusurile, zaharul si faina se mixeaza cu mixerul si apoi se pun la fiert. Se adauga .Se amesteca pana se ingroasa si se ia de pe foc(trebuie sa amesteca cu lingura de lemn si sa fim atenti sa nu se prinda, nu e voie sa se faca cocoloase sau sa se stranga oul). E bine sa folosim oala cu fund d ecare sa nu se prinda crema.Cand s-a ingrosat dam deoparte si punem gelatina inmuiata si amestecam. Se lasa sa se raceasca amestecand din cand in cand. Batem frisca si apoi batem albusurile spuma. Cand crema e rece se amesteca cu frisca si albusurile spuma.
Cum se procedeaza mai departe:
Cu tava speciala eu am facut asa:
-Am inmoiat piscoturile,le-am asezat in tava si apoi am pus toata crema de diplomat. Apoi am pus fructele si le-am apasat inauntru si am acoperit cu al doilea strat de piscoturi pe care le-am inmoiat inainte in suc.
-am data tava la frigider pana a doua zi, cand am scos-o am desfacut inelul dimprejur si am ornat tortul cu frisca si figurinele Alba ca Zapada.
Se mai poate faca si altfel, fara tava spaciala cu inel:
Se tapeteaza o cratita cu folie transparenta(voi alegeti ce dimensiune va avea oala, as va fi si tortul)-eu am folosit tava speciala si nu am pus folie ca peretii se pot detasa. Piscoturile se scufunda intr-un suc(de ex. suc de ananas...sau ce suc doriti). Practic doar se intorc pe o parte si pe alta in suc, altfel se inmoaie prea tare. Se imbraca cu ele peretii cratitei(eu n-am pun lateral piscoturi ci am inceput direct cu un strat de piscoturi dedesubt. Se aseaza pe fundul cratitei dupa imaginatia fiecaruia. Se toarna jumatate din crema si se mai pun fructe.Se pune si restul de crema si se aseaza piscoturile care vor fi "fundul" tortului. Se da la frigider. Se intoarce a doua zi. (puteti pune si mai multe piscoturi in crema…puneti crema cata vreti apoi piscoturi…tot asa , ultimul strat sa fie de piscoturi).Se introduce la frigider 24 ore.A doua zi se ia un platou care sa fie suficient de mare cat sa stea bine tortul pe el si se aseaza deasupra cratitei.
Cu mainile tinand manerele cratitei si degetele mari tinand platoul, printr-o miscare brusca se rastoarna. Se ridica cratita.Se inlatura folia.
Nota:
In oala trebuie sa fie folie transparenta peste tot, adica si pe fund(care apoi va fi partea de sus).
Daca vreti fructe deasupra tortului bagate in gelatina intai puneti fructele cu gelatina si bagati la frigider pentru 4 ore apoi faceti restul tortului.
Deci, se prepara 2 plicuri de tort gelee rosu sau transaprent dupa instructiunile de pe plic(dar nu puenti 500 ml suc si 300 ml suc) si apoi aranjati fructele in oala si peste turnati gelatina asta calda. Dati la rece 4 ore.
Urmeaza restul tortului:crema, piscot, crema, piscot, crema, piscot.
Orman cu frisca si décor dupa gusturile noastre.























 

2 comentarii:

  1. buna

    super arata tortul.

    daca ma poti ajuta, am si eu cateva intrebari ..

    de unde ai luat tava aceea dreptunghiulara cu pereti detasabili?

    de unde ai luat figurinele?

    cum ai facut cu poza comestibila?

    multumesc anticipat!

    daca poti, te rog sa-mi dai mail la ellena_christina@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Acea tava am cumparat-o de la Selgros cu 70 ron. Figurinele de la un magazin specializat de decoruri impreuna cu poza comestibila.

    RăspundețiȘtergere

Poti scrie aici!