sâmbătă, 15 decembrie 2007

Tort diplomat cu trandafiri albastrii

TORT DIPLOMAT

Blatul:
Se face un blat din 8 oua,8 linguri zahar,8 linguri faian,8 linguri ulei, 1 praf de copt, esenta de rom. Se freaca galbenusurile cu zaharul pana ce-si dubleaza volumul si se albesc,apoi se adauga uleiul pe rand cate putin(eu l-am pus tot odata dar nu s-a intampalt nimic, c-am frecat bine cu mixerul dar voi il puneti treptat cate putin),se adauga esenta de rom, 1 fiola, apoi se pune faina amestecata in prealabil cu praful de copt. La sfarsit punem albusurile batute bat,si amestecam de sus in jos cu lingura de lemn. Turnam compozitia intr-o tava rotunda in care am pus pe fund hartie de copt iar peretii i-am uns cu margarina. Dam la cuptor 25-30 min. Se incearca cu scobitoarea. Lasam la racit blatul apoi il taiem in 3. Primul blat il vom pune pe fundul tavii,punem inelul inapoi,al doilea blat il taiem fasii si tapetam peretii tavii,al treilea blat vine sus ca si capac, dupa ce am pus crema.
Crema:
-20g gelatina
-5 oua
-1 conserva de fructe exotice ARO(asta am folosit eu)
-1/2 l lapte
-100 g faina
-300 g zahar
-300 g frisca batuta
Gelatina se pune la inmuiat in jumatate cana apa rece,10 minute Laptele cu galbenusurile si faian se pun intr-un bol si mixam 2 minute dupa care se pune compozitia pe foc. Amestecam pana se ingroasa.Trebuie sa amesteca cu lingura de lemn si sa fim atenti sa nu se prinda, nu e voie sa se faca cocoloase sau sa se stranga oul. Cand s-a ingrosat dam deoparte si punem gelatina inmuiata si amestecam sa se dizolve gelatina umflata. Se lasa sa se raceasca amestecand din cand in cand. Batem frisca. Apoi ne batem si albusurile.Cand crema e rece se amesteca cu frisca si albusurile spuma.Urmeaza fructele scurse din conserva. Cu zeama de la compotul de fructe puteti insiropa baltul dar eu n-am facut asa deoarece mi s-a parut destul de pufos blatul,asa ca l-am baut Se toarna crema in tava cu inel, se pune capacul(al treile balt) api se da la frigider de pe o zi pe alta(faceti seara tortul si tineti pana dimineata la frigider). Se scoate din frigider a doua zi, si se orneaza cu urmatoarea crema:
Avem nevoie de:
-2 cioco primola albe
-700 g frisca lichida
Cum procedam:
-punem intr-o cratita 350 ml frisca cu ciocolata rupta patratele,le punem pe foc si amestecam pana se topeste ciocolata. Atentie: nu trebuie sa fiarba ca se distruge frisca. Apoi dam la frigider 1 h. Amestecam frisca ramsa 350 ml cu comp. de cioco si le batem normal cu mixerul pana se intareste. Cu acesta crema se orneaza tortul. Deasupra am pus flori din pasta de lapte praf albastrii si frunze.


































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Poti scrie aici!